Nieuws

Vluchtelingwerk Vlaanderen heeft de coördinerende rol opgenomen

31
mrt

D.w.z. dat er slechts 1 lijn zal bestaan van waaruit vragen doorverwezen zullen worden naar de verschillende organisaties die hieraan meewerken

1.    “WE MIND”: TELEFONISCHE HULPLIJN VOOR PSYCHISCHE STEUN AAN OEKRAÏENSE VLUCHTELINGEN

In bijlage vindt u verschillende flyers (NL – Oekraïens) die verspreid mogen worden. Dit is een Helpdesk voor Oekraïense vluchtelingen

Hoe het praktisch in zijn werk gaat alsook de Flyers zijn op onze website te vinden en kunnen van daaruit gedownload worden.

https://www.solentra.be/nl/nieuwsblog/call-telefonische-hulplijn-voor-psychische-steun-aan-oekraiense-vluchtelingen/

 

2.    HELPDESK VOOR HULPVERLENERS

De eerste hulp die wij als gespecialiseerde hulpverleners kunnen bieden is vrijwilligers en professionals die vluchtelingen opvangen ondersteunen. Soms hebben ze handvaten nodig bij de ondersteuning van de vluchtelingen, soms willen ze zelf hun verhaal kwijt als de verhalen die ze te horen krijgen te zwaar worden. Daarom stellen wij onze helpdesk open voor alle professionele en vrijwillige hulpverleners die vluchtelingen opvangen. Een helpdesk aanvragen kan via :

https://www.solentra.be/nl/nieuwsblog/crisis-oekraine-solentra-stelt-helpdesk-open-voor-hulpverleners-met-vragen-psychologische-begeleiding/

https://www.solentra.be/nl/aanvraag-helpdesk-voor-hulpverleners/